zondag 15 maart 2015

NK Januari 2015

Zoals ieder jaar was het eerste weekend van Januari het NK. Voor mij nooit zo'n handige planning want ik ben op 1 Januari jarig. Na  het inrijden was de 1500m de eerste afstand die we moesten rijden. Ik ging door met de eerste tijd wat betekende dat ik in de A-finale op startpositie 1 stond. Niet dat dit erg veel uitmaakt want het is een lange afstand.  Na een tijdje nam mijn ploeggenote Aafke de kop. Daarna nam ik het van haar over maar Aafke bracht daar al snel verandering in en ik lag weer op positie 2. In de laatste rondes lukte het mij om in te halen en ik reed weg bij de groep. Ik werd Nederlands Kampioen 1500m.
Op de 500m kwam ik ook in de A-finale en met de snelste tijd. Dit keer was dat gunstig want ik startte vanaf positie 1. Ik had een hele scherpe start en ik startte meteen op 1. Ik kon oud trainingsgenoot Esmee achter mij houden. Het werd uiteindelijk nog best een close-finish doordat ik niet meer zo sterk finishte maar ook hier, ik was Nederlands kampioen 500m.
Foto: Martin de Jong
De relay bleek eerst niet door te gaan want een van de rijders mocht niet meedoen. Gelukkig wisten wij op het laatste moment nog Kim Talsma op te roepen waardoor wij alsnog konden starten. Het team bestond uit: Aafke Soet, Kim Talsma, Rosalie Jorritsma en ik zelf. Na een hele spannende race wisten wij hier de titel te verdedigen die vorig jaar was behaald en werden wij Nederlands Kampioen Relay.
De volgende dag stond de 1000m op ons te wachten. Ik stond opnieuw in de A-finale en ik vertrok vanaf startpositie 3. Er werd hard gestart door Maureen maar bij nog 5 rondes te gaan haalde Aafke haar binnendoor in en ik buitenom. Ik reed op kop, en ik reed door en eindigde als eerste. Nederlands kampioen 1000m.
Doordat ik nu 3 afstanden had gewonnen, had ik mijn titel al binnen. De afsluiting was de Super Finale 1500m waar ik dus niet meer kon verliezen. Na 1 rondje dacht clubgenoot Rosalie even ertussenin te stappen, wat even mis ging, maar gelukkig bleef iedereen staan en we moesten het gat dichten naar Esmee die op dat moment op kop reed. Nadat ze een poosje op kop had gereden nam ik het over, en dit bleef zo. Ik finishte ook als eerste in de Super Finale.
Ik was Nederlands Kampioen Junioren B.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten