zondag 15 maart 2015

Januari 2015

Het weekend na het NK was de laatste Starclass wedstrijd in Nottingham. De eerste afstand was de 1500m en ik kwam in de A-finale met 2 andere Nederlanders en 3 Duitsers. Ik nam na een poosje de kop over maar vlak daarna werd ik weer ingehaald door Aafke en 2 Duitsers. Aafke lag op kop, toen een Duitser haar inhaalde, ging dat verkeerd waardoor beide naar buiten uitweken. Ik haalde ze in en ik lag op twee. In de laatste ronde kon ik de nummer 1 inhalen en toen lag ik 1. Ik werd eerste op de 1500m.

De volgende dag werd wat minder fijn. Ik startte in de heats als tweede en haalde daarna in naar 1. Toen we nog 2 rondes moesten viel de nummer 3 en de kussen schoten los. Er werd toen afgefloten en ik moest opnieuw. Ik begon meteen als eerste en trok hem door maar doordat dit de tweede keer was waren mijn benen heel zwaar en reed ik niet zo'n snelle tijd. Toen kwam de kwart finale. Ik startte netjes als tweede, ik had meer snelheid maar ik nam geen risico's en ik eindigde als tweede. Met de tweede tijd in totaal. In de halve finale ging het weer mis. Ik had eerst een valse start. Toen we opnieuw gingen startte ik heel slecht als derde en lag al snel vierde. Toen de nummer 2 verkeerd inhaalde, vielen de nummer 1 en 2, de derde ging erachteraan en toen ik wilde ontwijken ging het ook mis en viel ik ook. Er werd afgefloten, een penalty gegeven en we moesten weer opnieuw starten maar dan nog maar 3. Deze keer startte ik goed, en ik startte door, een Duitser viel en ik werd 1, wel weer met een langzame tijd. In de finale stond ik daardoor op startpositie 3. Ik startte als derde achter een Engelse en Aafke. Ik haalde laat in en in de ene ronde die we toen nog moesten reed ik hem helemaal dicht naar de nummer 1 maar helaas was de finish toen al. Ik werd tweede.
De heats en kwartfinale kwam ik door en zondag kwalificeerde ik mij ook weer voor de A-finale 1000m. Ik begon op kop en daarna ging het steeds sneller. Ik bleef op kop. Met nog 1 ronde te gaan hield ik de deur dicht en ik werd 1. Hierdoor werd ik eerste in totaal.

In Den Haag werd de vierde KNSB-cup wedstrijd gehouden. Ik zat in de B-divisie en de afstand die werd verreden was de 1500m. Ik ging door naar de AB-halve finale en eindigde uiteindelijk in de B-finale. Ik werd hier 2e achter een clubgenoot met een persoonlijk record van 3 seconden! 2.28.7

Er was in Januari ook een Starclass in Heerenveen voor de Novice en de Junioren C. Ik had aangeboden om te helpen met blokjes leggen. Helaas kreeg ik hierna last van mijn enkel door mijn schaatsschoen. Omdat niet iedereen van de club kwam helpen, moesten de blokjesleggers dus hele dagen op het ijs staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten