zaterdag 14 maart 2015

December 2014

In het weekend van Sinterklaas gingen wij op weg naar Hasselt voor Starclass 2. Toen we donderdagavond in Hasselt aankwamen hebben wij met het gewest ook Sinterklaas gevierd. Daarna gingen we snel naar bed om ons voor te bereiden op dit weekend.
De heats en halve finale kwam ik goed door en ik kwam in de A-finale. Op een gegeven moment werd er tempo gemaakt en ik haalde Aafke en 2 Duitsers in. Ik zat op de tweede positie achter Suzanne. Dit bleef zo en ik eindigde als tweede.
De 500m heats die dezelfde dag nog werden verreden kwam ik ook door. Op naar de volgende dag.
De kwart finales ging ik goed door met de tweede tijd in totaal. Maar in de halve finale kwam ik dezelfde Duitser tegen, die mij in Dresden een litteken bezorgde. Ik kwam opnieuw door een slechte start achter haar. Ik haalde haar in maar in de bocht ging het mis en we gingen beide onderuit. Ik kreeg een penalty en mocht de finales niet meer starten. Achteraf, toen ik de video terugkeek een week later, zag ik dat zij mij vastpakte op het rechte stuk toen ik haar eigenlijk al voorbij was. Maar toen kon ik het niet meer terugdraaien maar ik heb er wel van geleerd. 
De 1000m's op deze dag kwam ik gelukkig wel weer goed door.
Op zondag ging ik de halve finale door achter landgenote Suzanne. In de finale was ik niet scherp en toen ik op plek 4 lag bedacht ik me te laat dat ik moest gaan inhalen. Dat was erg jammer want toen ik eindelijk op plek 3 zat, reed ik het gat helemaal dicht naar de nummer 2, maar helaas was toen de finish al. Dus ik moest het doen met de derde plek.  
Mijn koffer was ondertussen na al die reizen stuk gegaan en die kon ik niet goed meer gebruiken. Toen ik terugkwam hadden Gerda en Frans iemand gevonden die mij een koffer heeft gesponsord. Bedankt! Hier ben ik erg blij mee!

Op 20 December was er een KNSB-wedstrijd. Ik reed deze erg slecht, achteraan en in mijn laatste rit zelfs 4 seconden boven mijn pr. Ik heb hierna bloed laten prikken en hier kwam uit dat ik Vitamine D tekort had. In de vakantie moest ik zorgen dat dit weer op normale waarde was want het laatste weekend van de vakantie, in januari, werd het Nederlands Kampioenschap verreden.

In de vakantie sponsorde Damme Optiek in Kesteren mij een nieuwe sportbril omdat die van mij stuk was gegaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten