zaterdag 28 februari 2015

Schaatsseizoen 2011-2012

In oktober ging ik met de familie Koot mee naar Malmö voor de eerste starclass wedstrijd van het jaar. Ik kwam hier voor het eerst in een A-finale en eindigde uiteindelijk over de hele wedstrijd als 6de.

In November ging ik samen met mijn vader met de club mee naar de tweede starclass in Oberstdorf. Ik was hiervoor niet helemaal fit waardoor ik deze wedstrijd niet zo goed reed en als 17de eindigde.



Ook deed ik mee met de KNSB-cups, via deze wedstrijden kan je je plaatsen voor het NK. Ik deed nog een beetje onderin mee maar ondanks dat mocht ik wel NK rijden waar ik 10de werd.

Dit jaar deed ook ik weer mee met de Speculaascup en met een tweede plek op de 500m, een 1ste plek op 333m en een 1ste plek in de super finale werd ik eerste in het overall classement.

Eind februari was de laatste starclass wedstrijd in Leeuwarden. Ik ging hier samen met Joni naar toe. Mijn vader kon niet mee want die was die week ervoor ziek geworden en lag nog in het ziekenhuis.
De laatste dag kwam ik in de finale te staan. Het was een hele spannende rit en ik lag als tweede positie. Op de finish wilde ik de nummer 1, een Franse, er nog even uit finishen maar dat ging mis want ze duwde me zo ver naar binnen dat ik niet meer over de lijn was gekomen. Ik kreeg een penalty. Doordat een van mijn coaches zo scherp was om op te merken dat ik daarna alsnog een keer over de lijn was gekomen toen ik een rondje uitreed, werd ik alsnog derde doordat er nog een andere penalty in de rit was. Kreeg ik toch nog een prijs. Na mijn race vertelde Selma mij dat ik met haar meeging naar het EK. Ik was stomverbaasd en vroeg hoe dat kwam. Ze legde mij uit dat ik nu in de top-8 stond overall en dat ik dan naar het EK mocht. Wauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten