zaterdag 28 februari 2015

Januari 2013

Ik wist mij tijdens de voorgaande KNSB wedstrijden te plaatsen voor het NK. Ik wist op elke afstand een medaille te behalen en ik kwam thuis met 2 zilveren en 1 bronzen medaille en nog een zilveren medaille van het overall klassement. De beslissende finale (super finale) heb ik gereden zonder te rekenen waardoor ik uiteindelijk op 16 punten de eerste plek miste. Desondanks dat was ik toch blij met mijn tweede plek op het NK, ik was tenslotte nog maar eerstejaars.




Eind januari was de laatste starclass van het seizoen aangebroken. De eerste afstand leverde een verrassend resultaat op. Ik stond in de A-finale op de 1500m maar op een gegeven moment vielen de 2 die op kop lagen met een groot verschil. Dit betekende dus dat er voor de groep waar ik deel uit van maakte alle kans op medailles had. Met nog 2 rondes te gaan lag ik op de vierde positie en viel de voorste waardoor de rest erachteraan viel. Ik werd aangetikt, ging bijna onderuit, maar wist mij toch staande te houden waardoor ik eerste werd op deze afstand. Ik stond dus eerste na dag 1. Jammer genoeg lukte het de afstanden erna niet nog een keer om zo boven mijzelf uit te stijgen als dat ik de eerste dag deed. Toch eindigde ik als tweede over deze wedstrijd. Dit betekende dat ik over de 3 starclass wedstrijden 8e was geworden en opnieuw naar het EK zou mogen. Helaas is er de regel dat er maar 3 per land mogen deelnemen per categorie en omdat ik de vierde was mocht ik niet mee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten