zondag 27 december 2015

Worldcup China

Op maandag vertrokken we vanuit Japan richting China. De vierde worldcup (mijn tweede) stond gepland in Shanghai. Na 4 uur vertraging en een vlucht van 3 uur kwamen we aan in China. We werden met een bus naar het hotel gebracht. Doordat we nu pas om half 9 in het hotel waren gingen we eerst eten in de dinerzaal. Daarna werden de kamers ingedeeld en kon ik eindelijk mijn tas uitpakken en toen snel naar bed. De volgende ochtend hadden we om 9 uur training.  In deze training konden we rustig even ‘the feeling’ proberen te zoeken. De trainingen op woensdag en donderdag gingen niet goed. Ik had het gevoel alsof ik geen conditie meer had en ik kon geen 1 bocht lekker doorkomen. Gelukkig ging het in de wedstrijd die op vrijdag begon niet zo heel slecht meer. Ik mocht dit weekend 2x 1500m rijden. Mijn beste afstand. Ik had beide keren een heat waarin het voor mij best mogelijk was om me te plaatsen voor de halve finales. Helaas gingen deze beide ritten niet helemaal zoals ik gewild had dat ze waren gegaan. Wel eindigde ik beide keren als vierde en dat is toch weer een plaatsje hoger als dat ik in Japan eindigde.
Zaterdag had ik de herkansing van de 1500m(1). Toen ik met 3 rondjes te gaan werd ingehaald op kop bleef dit zo en ik werd derde. Weer net niet, de eerste 2 gingen door. Ik eindigde op een 20e plek. Ik was niet tevreden maar wel weer 2 plekken beter als vorige week in Japan.
Zondag was de herkansing van de 1500m(2). Ik besprak met Jeroen hoe ik deze het beste kon rijden. Het liep goed en met 5 rondes kwam ik aan kop (nadat ik 2 rondes buitenom reed) en op dat moment dacht ik: nu kan ik hem doortrekken. Maar helaas duwde een Italiaanse mij toen de bocht uit en ik belandde op de 7e positie. Mijn benen waren helemaal kapot. Ik baalde ook enorm toen ik klaar was, ik hoopte op een toevoeging maar ik wist natuurlijk niet hoe de jury hierover dacht en anders zou het mijn laatste rit geweest zijn van deze twee worldcups. Een paar momenten na de race zag ik op het scherm dat ik een toevoeging kreeg, gelukkig! Dit betekende dat ik in het hoofdtoernooi terecht kwam en de halve finale mocht rijden. Voor deze rit kreeg ik mee om te genieten. De tribune zat helemaal vol en het was natuurlijk mijn eerste halve finale bij de worldcups. In het begin kon ik nog goed meekomen en ik zat voorin. Na een tijdje kwamen er een aantal voorbij en ik reageerde toen te laat om mee te gaan. Ik kwam op 7 te liggen en doordat ik mijn rechte stuk wat te vroeg begon kwam er een klein gaatje tussen mij en de Japanner die op 6 lag. Ik eindigde 7e maar wat een gave ervaring was dat. In het overall klassement werd ik 18e. Hier was ik zeker wel tevreden mee, weer 2 plekken omhoog.

Maandagavond vlogen wij pas terug naar Nederland dus maandag konden we Shanghai nog even in. We zijn naar de skyline geweest, gaaf om te zien maar helaas was er heel veel smog aanwezig dus het werd een soort van mistig.


'S avonds vlogen we terug naar NL via Hongkong. De eerste vlucht moesten we wakker blijven en na de tussenstop van 3 uur in Hong Kong mochten we met deze vlucht wel slapen omdat we dan weer een beetje in het Nederlandse ritme zouden komen. Ik heb in het vliegtuig 8 uur kunnen slapen en om 6.15 Nederlandse tijd waren we geland.
Ik vond het echt super gaaf om dit mee te maken en ik hoop dat ik in de toekomst vaker mee mag.
Nu is het de taak om deze vorm vast te houden en door te bouwen richting het NK.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten