zondag 27 december 2015

Worlcup Japan


Na 4 dagen trainen in Nagoya, Japan stond vrijdag mijn eerste worldcup voor de deur. Best spannend, het gaat daar natuurlijk allemaal net wat anders dan dat ik gewend ben. Het is niet zoals een starclass en je komt hier in een heat waar je gewoon tegen wereldtoppers rijd. Ik kreeg als opdracht van Jeroen mee om gewoon lekker te schaatsen en dan moest ik maar kijken wat ik kon. Ik begon een beetje in het midden van de groep maar op een gegeven moment zakte ik naar positie 7. Ik voelde dat ik meer snelheid had en ik wilde buitenom bij een Italiaanse maar het duurde heel lang voordat ik er uiteindelijk voorbij was. Ik zag dat ze een foutje maakte en ik kon alsnog buitenom bij haar en een Hongaar. Ik kon aansluiten bij de andere 4 en ik eindigde achter ze op de vijfde plaats. Niet slecht, ik was er wel tevreden over. Mijn tweede afstand die ik die dag zou rijden was de 1000m. De Chinese in deze rit besloot dat niemand in ‘mocht’ halen dus het werd uiteindelijk een snelle rit. Ik eindigde als vijfde, maar wel met een persoonlijk record van 2 seconde-> 1.34! Super blij was ik hiermee. Zaterdagochtend waren de herkansingen voor de rijders die de heats niet door waren gekomen. De 1500m moest ik op tempo beginnen. Dat deed ik inderdaad en ik had een gat. Helaas liet ik na een ronde het tempo te snel zakken dus toen sloot de rest bij mij aan. Hierna werd ik nog door 3 rijders ingehaald en ik eindigde als vierde maar ook deze keer met een persoonlijk record van zelf 4 seconde 2.24.4! Ik was erg tevreden over hoe ik deze rit gewoon kon blijven volgen. Ik eindigde op een 22e plek. Op zondag stond de herkansing 1000m op het programma. In deze herkansing nam ik na een aantal rondes de kop. Ik verbaasde mij erom dat ik op een gegeven moment nog niet werd ingehaald (niet erg natuurlijk). Met nog 1 ronde te gaan kwam de Poolse sprinter Natalia mij voorbij en ik eindigde als tweede. Ik ging niet door want in deze ronde ging alleen de nr 1 door maar ik was zeker wel tevreden en ik eindigde op een 23e plek. Later hoorde ik van Jeroen dat ik goede lijnen had gereden waardoor het lastig was om mij in te halen. Ik ben zeker wel tevreden over deze prestaties en ik zat in dit circuit ook gewoon in de middengroep waar ik heel erg blij mee ben. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten