vrijdag 4 maart 2016

Wedstrijddag 500m, 16 februari 2016

Maandag had ik nog even een relatief rustige training maar wel met snelheid erin en dinsdag moest ik mij alweer opmaken voor de 500m. Helaas had ik in deze rit een ongunstige loting tegen een Koreaan en een Chinees. Ik had als doel om als eerste de bocht in te starten maar dit mislukte door een rappe start van de Chinees en nu wist ik dat, terwijl ik 2 lag, de Koreaan nog moest komen. Met nog 2 ronde kwam de Koreaan en ik eindigde derde, wat voor mij op dat moment het hoogst haalbare was en ik bleef wel technisch schaatsen. In de halve finale had ik de rit kunnen winnen maar de Rus kwam binnendoor toen ik even technisch minder reed en vervolgens kon ik alleen nog maar volgen. In de finale zou ik naar 1 kunnen starten maar dit mislukte al direct, er ontstond zelfs een gat. Hier baalde ik van en ik deed mijn best om het gat dicht te rijden maar eenmaal aangesloten kwam ik er niet meer langs en eindigde ik derde en 10e totaal. Hier baalde ik van maar ik kon er ook niet veel meer aan doen, op naar de laatste afstand, de relay.
 
(nog even een handwasje tussendoor)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten