zondag 6 maart 2016

Sluitingsdag en terugreis 21 en 22 februari 2016

Zondag had iedereen van Team NL hun wedstrijden gehad. De begeleiders hadden bedacht dat het leuk zou zijn als wij een gezamenlijk uitje zouden hebben (niet helemaal gezamenlijk, de fysio die in Lillehamer moest Lillehammer door thuissituatie eerder verlaten). Dit in de vorm van een husky ride met de slee! Super gaaf. Ik ging samen met een skiester de slee op, nadat we rond het vuur een broodje hadden gebakken. Een iemand zat in de slee, de andere stond erachter. Ik begon staand en halverwege wisselde we. Doordat we al best wat uurtjes vanaf het ontbijt verder waren gingen het nadat we omwisselde mis. Ik had te lang niets gegeten en werd erg beroerd. Eenmaal terug in het hutje om het vuur werd ik door lieve begeleiders opgewarmd. Hierna keerden we terug naar Lillehammer waar we nog even moesten wachten tot de sluitingsceremonie. De sluitingsceremonie was opnieuw super gaaf, op zo'n moment besef ik weer dat het echt een groot evenement is en dat het niet zomaar iets is. Toen we rond een uur of 12 terug kwamen in Hamar heb ik nog een aantal kledingstukken kunnen ruilen met deelnemers uit andere landen en nadat ik mijn tas had ingepakt ging ik naar bed.


Maandagochtend vertrokken wij na het ontbijt naar het vliegveld. Nadat wij onze koffers hadden ingecheckt moesten we nog iets van anderhalf uur wachten en in deze tijd deden we met de groep wat kaartspelletjes. Eenmaal terug op Schiphol werden wij uitgebreid ontvangen door alle ouders en door het NOC NSF. Ik keerde terug met een heleboel ervaringen en leermomenten. Ik vind het echt super gaaf dat ik dit mee heb kunnen maken, dit kan maar 1 x in je leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten