zondag 7 februari 2016

NK shorttrack 2016

3-4 Januari 2016

De week voor het NK ging het trainen best lekker, behalve de laatste training voor het NK (op mijn verjaardag), die ging niet goed. Gelukkig deed dat mij niet zo heel veel want meestal was dat een goed teken. Ik was er wel klaar voor. Dit jaar was het NK echter iets anders dan normaal want de B-junioren (ik dus) reden samen met de senioren en de junioren A. Een extra groot veld.
De 1500m was de afstand waar we mee begonnen en ondanks dat dat mijn beste afstand was kwam ik in de B-finale, in de halve finale had ik een hele sterke rit tegen Jorien ter Mors, Yara van Kerkhof, Lara van Ruijven en Rianne de Vries allemaal leden van het Nationale team.Ik kwam samen met Rianne in de B-finale. In de B finale eindigde ik tweede achter Rianne en hiermee pakte ik de 8e plek overall en de eerste plek bij de B-junioren. De 500m ging ook erg goed. Ik reed in de voorrondes 2x een persoonlijk record en in de B-finale was ik erg goed op weg naar de tweede plek maar een val bezorgde mij een 10e plek op de 500m maar ondanks dat werd ik Nederlands Kampioen bij de junioren B (de andere meiden kwamen niet tot in de B-finale). De 1000m ging wel weer lekker, in de halve finale lag ik op de tweede positie tot dat iemand mij probeerde in te halen, ik liet mij dit keer niet van mijn positie afzetten maar dat had tot gevolg dat ik in de boarding belandde. Ik kreeg gelukkig wel een toevoeging tot de A-finale. In de A-finale stond ik tegen iedereen uit het nationale team. Mijn start was niet zo scherp en ik belandde op de 5e positie (Lara had een pijnlijke val waardoor ze haar rit niet uit kon rijden), toen de groep eenmaal versnelde moest ik ze laten gaan, wel reed ik nog bijna een persoonlijk record op Nederlands ijs en ik werd ook op de 1000m Nederlands Kampioen, ik was verzekerd van mijn derde Nederlandse titel. Op de 2000m had ik een duidelijk doel; achter de mensen van het Nederlands team eindigen. Even leek het erop dat dat niet ging lukken maar in de laatste 2 rondes kon ik nog naar plek 6 opschuiven en. 7e in totaal maar Nederlands Kampioen bij de B junioren en 2e bij de junioren A als ik daar mee geteld had. Ik was niet helemaal tevreden over mijn ritten maar ik had goede leermomenten om mee te nemen naar de komende wedstrijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten