zondag 7 februari 2016

WK junioren 2016

Na het NK was bekend gemaakt dat ik naar het WK junioren in Sofia mocht. Ik mocht individueel rijden en er ging dit jaar een relay ploeg mee en hier mocht ik als tweede vrouw aan deelnemen.We vertrokken woensdagochtend zodat we daar smiddags nog konden trainen. Eenmaal in het hotel kon ik mijn spullen uitpakken en mijn schaatsspullen weer in elkaar zetten. Deze training ging echt super lekker. Ik had veel energie en ik reed heerlijk op techniek.
De volgende ochtend (donderdag) konden we lekker uitslapen en na het ontbijt heb ik 20 minuten op de fiets gezeten en daarna heb ik wat gerekt. Ik voelde me fit en 's middags hadden we weer training. Deze ging helaas niet zo lekker als dat ik wilde dat het ging maar ik probeerde toch op mijn techniek te letten.
Vrijdag begon het dan echt, de voorrondes voor elke afstand werden verreden. Ik kwam op de 1500m net iets te kort om door te gaan, ik werd derde. Op de 500m herpakte ik me en ik kwam door naar de volgende ronde. Op de 1000m reed ik ook weer goed en deze rit kwam ik ook door. Na de 1000m ging ik nog even terug naar het hotel want er zou 4 uur tussen zitten voordat we relay zouden rijden. Eenmaal terug op de baan was het inlopen, omkleden en het ijs op. Ook deze relay kwamen we als eerste door, met een nieuw Nederlands record.
Zaterdag werd ik in de plaatsingsronde op de 1500m eerste in mijn rit en op deze afstand 29e. Op de 500m had ik een goede start maar ik maakte in de eerste rondes wat foutjes waardoor ik 4e werd in mijn rit en 23e overal. In de halve finale relay tegen China, Hungarije en Duitsland werden we tweede wat betekende dat we ons voor de A-finale plaatsten. Ook deze rit reden we opnieuw een Nederlands record van 3 seconden.
Zondag moest ik de 1000m rijden. Deze rit maakte ik weer wat foutjes en ik werd vierde en overall op de 1000m 22e. In het totaal klassement eindigde ik als 23e.
Op de relay hebben we een historische prestatie geleverd. We werden derde in de A-finale wat nog nooit eerder was voor gekomen in de geschiedenis. Ik baalde van mijn eigen individuele prestaties omdat ik niet constant kon rijden maar deze derde plek op de relay maakte de wedstrijd een stuk beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten