zondag 7 februari 2016

Starclass Nottingham 2016

8-10 Januari;

Na het Nk hadden we 1 dag rust en daarna begon het trainen weer want de tweede starclasswedstrijd begon vrijdag alweer, voor mij mijn eerste starclass, ik had de andere gemist vanwege de 2 worldcups die ik had gereden. Op donderdag zouden we weggaan dus we hadden nog 2 dagen om te trainen, deze trainingen gingen niet hard bij mij maar technisch was het oke. Ik wist dat ik mij daar niet te druk om moest maken maar het blijft wel een beetje bij je. Gelukkig was ik dat snel kwijt want op de 1500m reed ik naar de A-finale. Helaas werd ik hierin onderuit gereden en eindigde ik als 5e (diegene die mij onderuit reed kreeg een penalty). De 500m ging op zich redelijk, ik reed in de voorrondes telkens de snelste tijd, maar ik reed totaal verkeerde lijnen waardoor ik mezelf remde. In de A-finale ging het dus mis, ik startte goed en ik had een voorsprong, maar doordat ik mezelf de hele tijd klem reed kwam een Duitser heel hard naar mij toe gereden en ze haalde mij de laatste halve ronde in. Ik wist dat ik het haar niet kwalijk moest nemen, zij reed goed, maar ik baalde zo erg van mezelf. Ik wist het nog enigszins goed te maken door de 1000m te winnen in de A-finale en zo stond ik alsnog op de eerste trede in het eindklassement. Maar ik was zeker niet blij met hoe ik reed dus ik wilde tijdens de trainingen dan ook hard aan de slag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten