zondag 1 november 2015

Eind September 2015

27 September stond de eerste KNSB-cup op het programma. Ik keek hier eigenlijk niet naar uit want in de trainingen reed ik niet lekker. Maar desondanks dat verliep deze wedstrijd erg goed. De heats en halve finales waren een 777m. Dit is een beetje een aparte afstand want het is geen sprint afstand maar ook geen lange afstand. In de ritten waar ik zat, werd telkens hard gestart. Ik ben niet echt een harde starter maar na een aantal rondjes kon ik mooi aansluiten en uiteindelijk kon ik er voorbij. Ik kwalificeerde mij voor de A-finale, deze keer een 1000m. Dit is meer mijn afstand en ik was dan ook blij dat we rustig konden beginnen. Maar helaas dacht de rest hier anders over want er gingen 2 mensen (een daarvan een oud clubgenoot, Jaap) hard van start. Ik kwam zoals altijd langzamer op gang maar ik kon een lekker tempo aanhouden en ik had door dat ik het gat wat was ontstaan weer dichtreed. De harde starters waren ondertussen aan het kapot gaan maar ik had aardig wat ritme. Ik haalde de op dat moment nr 4 en nr 3 in, nu lag ik 3. Nog een ronde te gaan, ik had nog steeds erg veel snelheid en ik reed de afstand tussen mij en nr 1 en 2 steeds meer dicht. Maar helaas was daar de finish. Ik eindigde als derde maar ik was wel tevreden.
Na de race vertelde Dave, mijn coach, dat ik goeie laatste rondes reed en ik eindigde met een tijd van 1.36! Dit was goed nieuws, ik had nu de Time Trial limiet gereden. Via de Time Trial kan je je plaatsen voor de International Invitation Cup. Tijdens de Invitation Cup kan je je plaatsen voor de World Cups.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten